Heb je vragen over Flespakket? Bel ons gerust: 023 30 31 818  

Al klant?  Log in



Netwerkpartnermodule

 

Via de geïntegreerde netwerkpartnermodule volgen jij en jouw klant ook buitenlandse zendingen op de voet tot het moment van bezorging! Jij via het unieke Track & Trace overzicht van de buitenlandse zending en jouw klant wanneer jij de barcode met hem of haar deelt. Op deze pagina lees je hoe het precies in z’n werk gaat. Mocht je er toch niet helemaal uitkomen, dan helpen we je graag. Neem dan gerust contact met ons op!

 

Onderaan deze blog vind je een overzicht van de landen waarvoor de netwerkpartnermodule beschikbaar is.

 

De status van jouw buitenlandse zending achterhalen via de geïntegreerde netwerkpartner module.

Om de verzendstatus van een buitenlandse zending te achterhalen doorloop je de volgende stappen:

  1. Login in jouw account en ga naar jouw zendingenoverzicht.

  2. Klik op het i-symbool of de barcode bij de betreffende buitenlandse zending. Het Track & Trace overzicht van de zending wordt getoond.

  3. In het overzicht klik je op Bekijk bij verzendpartner (naast de barcode van de buitenlandse netwerkpartner).

  4. De website van de netwerkpartner opent in een nieuw tabblad waar de verzendinformatie van de zending direct wordt getoond.

*Het kan voorkomen dat de verzendinformatie niet direct wordt weergegeven wanneer je op Bekijk bij verzendpartner klikt. In dat geval kopieer je de barcode van de buitenlandse zending (dat is niet de code die begint met 3SFLES) uit het Track & Trace overzicht en plak je deze in het zoekveld op de reeds geopende website van de netwerkpartner. Op die manier wordt de verzendinformatie alsnog getoond.

 

**Zodra jouw zending is gescand in het sorteerproces bij PostNL wordt de data getoond op de website van de buitenlandse vervoerder. Deze informatie is leidend voor de status van jouw zending.

Maak de status van de EU-zending ook inzichtelijk voor jouw klant!

Je kunt de gedetailleerde verzendinformatie van EU-zendingen ook inzichtelijk maken voor jouw klant. Dit doe je door de buitenlandse barcode te delen via de automatische Track & Trace mail en/of jouw eigen Track & Trace pagina in te richten. We bespreken beide hieronder.

 

NIEUW* – Status van de EU-zending inzichtelijk maken voor jouw klant d.m.v. jouw eigen Track & Trace pagina.

Heb jij al een gepersonaliseerde Track & Trace pagina? Dan wordt daar bij een buitenlandse zending automatisch de link naar de netwerkpartner getoond. Aan de linkerkant van jouw Track & Trace pagina wordt altijd de verzendinformatie weergegeven. In het geval van een EU-zending zal daaronder ook Bekijk bij verzendpartner worden getoond. Via die link is de verzendstatus van de EU-zending direct inzichtelijk voor jouw klant op de website van de netwerkpartner.

Bekijk de afbeelding hieronder om te zien hoe dat eruit komt te zien.

Buitenlandse barcode delen met jouw klant via de Track & Trace mail.

Er bestaan verschillende manieren waarop je de verzendinformatie in de Track & Trace mail naar jouw klant kunt integreren.

  1. Login in jouw account en klik op Shopinstellingen en kies de shop waar jij de instellingen voor wilt wijzigen.

  2. Klik op ‘Track & Trace’ in het menu dat is weergegeven.

  3. Klik bij het land waar jij de Track & Trace mail wilt wijzigen op het potloodsymbool aan de rechterkant.

  4. Je kunt de Track & Trace mail nu wijzigen. Er zijn drie manieren waarop je de barcode van de buitenlandse netwerkpartner aan de Track & Trace mail kunt toevoegen:

    • %TRACKTRACE_PARTNER_BARCODE% – hiermee geef je de barcode van de verzendpartner in jouw mail weer. Dat ziet er als volgt uit:

      • 123456789101112
    • %TRACKTRACE_PARTNER_TRACKTRACE% – hiermee geef je de barcode van de verzendpartner in jouw mail weer en wordt deze automatisch opgemaakt als deeplink. Wanneer de klant hierop klikt, opent de website van de netwerkpartner en wordt de verzendinformatie direct getoond. Dat ziet er als volgt uit:
      • 123456789101112
    • %TRACKTRACE_PARTNER_TRACKTRACE_URL% – hiermee toon je in jouw mail de volledige Track & Trace link van de netwerkpartner. Afhankelijk van jouw mailserver wordt dit in de mail naar jouw klant een deeplink naar de verzendinformatie op de website van de netwerkpartner.
      • https://flespakket.posta.si/abcdefghijklm
  5. Per bestemming van jouw zendingen dien je de Track & Trace mail aan te passen en te bepalen hoe je de informatie naar jouw klant wilt communiceren.

 

*Vind je het lastig om in een vreemde taal de Track & Trace mail te bepalen waar je de %code% moet plaatsen om de barcode weer te geven? Zet de informatie %TRACKTRACE_PARTNER_TRACKTRACE% dan naast de standaard %TRACKTRACE%. Zo is het duidelijk voor jouw klant dat het om een code gaat om de zending te volgen.

**Mocht in een enkel geval de barcode van de buitenlandse netwerkpartner niet beschikbaar zijn, dan wordt in de mail de 3SFLESXXXXX barcode ingevuld. Hierdoor bestaat de kans dat deze code dubbel wordt weergegeven in de Track & Trace mail naar jouw klant.

Bestemmingen waar de netwerkpartnermodule voor beschikbaar is:

  • België
  • Bulgarije
  • Denemarken
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Hongarije
  • Ierland
  • Italië
  • Kroatië
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Roemenië
  • Slovenië
  • Slowakije
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Zweden
{"text":{"available_text":"nu open","not_available_text":"nu dicht"},"days":[{"from":"","till":""},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"09:00","till":"17:30"},{"from":"","till":""}]}