FAQ

Heeft u een vraag, dan hebben wij hieronder wellicht al een antwoord voor u. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden, dan kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact met ons opnemen.

Aanmelding

1.1  Hoe kan ik me aanmelden?

Via deze link kunt u zich aanmelden bij Flespakket.nl. Wij vragen u een aantal contact- en bedrijfsgegevens in te vullen. Het aanmelden is geheel vrijblijvend, u betaalt pas zodra u uw eerste zending doet.

1.2  Waar zit ik aan vast bij het aanmelden?

Nergens. U betaalt bij Flespakket.nl altijd alleen voor de verpakkingen + zendingen die u bestelt. Zodra u zich aanmeldt, kunt u de verpakkingen direct bestellen. U kunt echter ook eerst even rondkijken en het systeem uitproberen. De verpakkingen bestelt u inclusief verzending. Zodra u de verpakkingen bestelt dient u deze dus ook af te nemen. Hier heeft u echter 3 maanden de tijd voor.

1.3  Moet ik iets downloaden of installeren om Flespakket.nl te gebruiken?

Nee, dat is niet nodig. Flespakket.nl is een online platform. Bij registratie kiest u een persoonlijke gebruiksnaam en wachtwoord. Hiermee heeft u toegang tot uw persoonlijke account. Via dit account maakt u de pakketten verzendklaar. Heeft u een webshop? Dan kunt u gebruik maken van een van onze gratis plug-ins. Die dient u wel eenmalig te installeren. De koppelingen vindt u in uw account, inclusief instructie. Komt u er niet uit? Dan helpen onze IT specialisten u graag.

Tarieven

2.1  Waar vind ik de tarieven?

U betaalt bij Flespakket.nl één tarief voor de verpakking + verzending + verzekering. De tarieven zijn afhankelijk van het soort verpakking dat u verstuurt en hoeveel zendingen u gemiddeld verstuurt. Via deze link kunt u een offerte aanvragen, wij sturen u zo snel mogelijk een op maat gemaakt voorstel.

2.2  Wat zijn de opstartkosten?

U heeft bij Flespakket.nl geen opstartkosten. Het gebruik van ons online systeem en eventueel onze plug-ins (voor webwinkeliers) is geheel kosteloos. Registreren is vrijblijvend en u zit dus ook nooit ergens aan vast.

2.3  Wat zijn de vaste kosten?

De enige kosten die u heeft zijn de kosten voor de verpakkingen en verzending waar u gebruik van maakt.. U betaalt bij Flespakket.nl geen abonnements- of contractkosten.

2.4  Hoe meer ik verzend, hoe voordeliger?

Indien u vaker wilt gaan versturen, kunnen we u nog scherpere tarieven aanbieden. De tarieven zijn afhankelijk van het aantal pakketten dat u jaarlijks verstuurt. Doorgaans geldt; hoe meer u verstuurt des te voordeliger de tarieven. Vraag een offerte op om een persoonlijk tarief aangeboden te krijgen.

2.5  Zijn er nog verborgen kosten?

Nee, u weet vooraf wat u bij Flespakket.nl betaalt. Flespakket.nl werkt niet met toeslagen achteraf. Wanneer u een zending aanmaakt in het online systeem, krijgt u vooraf ook altijd de indicatieve prijs getoond. Zo weet u precies wat u kunt verwachten. Daarnaast betaalt u bij Flespakket.nl niet voor onbezorgbare zendingen. Ook niet voor brandstofkosten, handmatige verwerking of niet voormelden. Wanneer u aanspraak maakt op de Flespakket.nl verzekering is er ook geen eigen risico. Volledige transparantie, geen verrassingen achteraf.

Systeem

3.1  Hoe kan ik de etiketten aanmaken?

Dat gaat zeer eenvoudig. Nadat u zich heeft geregistreerd op Flespakket.nl, kunt u inloggen op uw persoonlijk account. Hier kunt u een etiket per stuk aanmaken door de adresgegevens van de ontvanger op te geven. Nadat u deze heeft opgeslagen, kunt u het etiket downloaden. Indien u meerdere etiketten tegelijkertijd wilt aanmaken om zo tijd te besparen, dan kunt u op uw persoonlijke pagina uw adressenbestand uploaden. Hierna kunt u deze labels in een document downloaden en afdrukken. Wanneer u een webwinkel heeft, is het door middel van onze plug-ins mogelijk om vanuit uw eigen order-overzicht in uw webwinkel direct een label van PostNL te downloaden.

3.2  Kan ik Flespakket.nl koppelen aan mijn webshop?

Ja, dat kan zeker. Wij bieden verschillende koppelingen gratis aan en breiden dit aanbod steeds verder uit. Op dit moment is een koppeling mogelijk met:

Magento, Prestashop, OpenCart, Virtuemart/Joomla, SEOshop en WooCommerce.

Indien u gebruikt maakt van een ander platform of een op maat gemaakt systeem: er is ook een API beschikbaar.

De plug-ins kunt u na registratie gratis downloaden vanaf uw persoonlijke pagina.

3.3  Kan ik mijn adressen uploaden?

Ja, dat kan. U kunt een CSV (excel) bestand met adressen in een keer uploaden voor het aanmaken van etiketten. Dit is zeer eenvoudig en wordt uitgelegd met de video-instructies op uw persoonlijke pagina.

3.4  Hoe moet ik de etiketten uitprinten?

U downloadt de verzendlabels als pdf bestand in A6 of A4 formaat. Dit betekent dat u elke willekeurige A4 printer kunt gebruiken voor het afdrukken van de labels. U kunt hier speciale stickervellen voor gebruiken die worden aangeboden in de webshop waar u ook de verpakkingen bestelt. Indien u een speciale A6 printer heeft, kunt u ervoor kiezen de labels als A6 te downloaden en vervolgens te printen.

3.5  Kan ik de etiketten ook printen met een labelwriter?

Ja, mits deze labelprinter een A6 formaat (104 x 158 mm) label kan afdrukken. Dit is het vereiste formaat voor de PostNL labels.

3.6  Kunnen mijn klanten hun pakketten volgen?

Dat is mogelijk. Via uw Flespakket.nl account kunt u automatisch track&trace mails laten versturen naar uw klanten. Indien u bij het aanmaken van een nieuw label het e-mail adres van uw klant opgeeft en u heeft de track&trace mail geactiveerd dan ontvangt uw klant deze track&trace e-mail. Middels een link in deze mail komen uw klanten terecht op de track&trace pagina van PostNL.

3.7  Kan ik mijn zendingen zelf volgen

Dat kan op verschillende manieren. Op uw persoonlijke pagina wordt in een overzichtelijke tabel de bezorgstatus van al uw verzonden pakketten weergegeven. Via deze pagina kunt u ook een gedetailleerde track & trace pagina bereiken om de precieze route van uw pakket te volgen.

Service

4.1  Hoe kan ik Flespakket.nl bereiken?

We zijn per telefoon (023- 30 31 818) en e-mail (info@Flespakket.nl) bereikbaar. Op werkdagen zijn wij bereikbaar van 9u tot 18u.

4.2  Helpen jullie mij ook met technische vragen?

Wij kunnen u ook op technisch vlak ondersteunen. Als u problemen heeft met het systeem helpen we u graag. Maar ook integratieproblemen lossen onze technische adviseurs snel voor u op.

4.3  Wie moet ik bellen als mijn pakket niet goed bezorgd wordt?

U kunt daarvoor contact met Flespakket.nl opnemen, tel: 023 -303 1818/ mail: info@Flespakket.nl. Wij zoeken voor u uit wat het probleem is en bieden u een passende oplossing.

4.4  Wat als mijn pakket beschadigd raakt?

Het komt gelukkig niet vaak voor door de kwalitatief goede bezorging van PostNL en de sterke, beschermende verpakking, maar mocht een pakket onverhoopt toch beschadigd raken tijdens het transport dan kunt u dit bij Flespakket.nl melden. Wij zullen de verzendkosten en de inhoud van het pakket vergoeden.

Verpakkingen

5.1  Wat voor soort verpakking kan ik bestellen?

Flespakket.nl biedt mooie verpakkingen aan, in verschillende formaten. Deze zijn geschikt voor het verzenden van 18, 12, 9, 6, 3, 2 , 1 en Magnum flessen.

Iedere verpakking bevat een witte doos + de bijbehorende interieurs. De unieke 1 en Magnumverpakking bestaan uit één witte omdoos met een vastzittend interieur. Met de handige plakstrip kunt u de doos dichtplakken. De 2 en 3 flessen behoren tot een nieuw compact design. Ook deze verpakkingen passen thuis in het assortiment, en biedt dezelfde uitstraling en kwaliteit.

De 6, 9, 12 en 18 verpakkingen bestaan uit een witte omdoos, met bijbehorende vakverdelers. De vakverdelers worden al in elkaar gezet geleverd, waardoor u ze alleen nog maar hoeft uit te klappen, en vervolgens in de bijpassende doos hoeft te schuiven. Nadat u de flessen van boven hebt ingepakt, maakt u de verpakking eenvoudig dicht met de gratis flespakkettape.

Deze verpakkingen zijn officieel getest door PostNL en als meest geschikt bevonden voor het versturen van breekbare flessen. De verpakkingen zijn zeer gemakkelijk in gebruik. Vanwege de unieke vorm passen vrijwel alle flessen in de interieurs.

5.2  Welke flessen kan ik verzenden in deze verpakkingen?

Vrijwel alle glazen flessen passen in de verpakkingen van Flespakket.nl. De verpakkingen zijn o.a. geschikt voor het verzenden van:
  • Wijn (0.75 l, maar ook 0.5 of 1 l) (Bijvoorbeeld bordeaux, -Bourgogne, Flûte d'Alsace, Amfora, clavelin)
  • Champagne of andere koolzuurhoudende dranken
  • Port en Madeira
  • Sterke drank (ook 1 literflessen en vierkante flessen of andere afwijkende vormen)
  • Delicatessen zoals olijfolie en azijn (ook 250 ml)
U kunt na registratie bij Flespakket.nl een proefpakket verpakkingen bestellen om de verpakkingen zelf te testen. Twijfelt u over het formaat van de flessen die u wilt gaan verzenden? Neem contact op, wij adviseren u graag.

5.3  Wat zijn de afmetingen van de verpakkingen?

Op deze pagina vindt u alle informatie over de verpakkingen, inclusief de verschillende formaten.

5.4  Waarom moet ik deze verpakkingen gebruiken als ik flessen verzend?

U wilt een breekbaar product versturen. Onze verpakking biedt een optimale bescherming tijdens het reguliere transport. U kunt er ook voor kiezen geen speciale verpakkingen te gebruiken maar speciaal vervoer. Dit is echter over het algemeen erg kostbaar en biedt geen geschikte oplossing voor zendingen naar consumenten.

Standaard verpakkingen zijn niet geschikt voor het versturen van breekbare producten, zoals glazen flessen, met een grotere distributiepartij. Vanwege het groot aantal pakketten dat dagelijks wordt verwerkt en de snelheid van bezorging loopt uw kwetsbare product een hoger risico op schade dan andere pakketten.

De logistieke infrastructuur en hypermoderne IT van PostNL zorgen ervoor dat er dagelijks honderdduizenden pakketten binnen één dag in perfecte staat bij de geadresseerde terechtkomen. Ook u kunt hier gebruik van maken. De verpakkingen van Flespakket.nl zorgen ervoor dat flessen bestand zijn tegen alle schokken die een pakket op de weg van u naar de geadresseerde mee te maken krijgt. Dankzij deze verpakkingen kunnen u en uw klanten gebruik maken van alle voordelen van PostNL.

5.5  Kan ik de verpakkingen ook los bestellen?

Ja. In uw persoonlijke webshop kunt u de verpakkingen met verzendrecht en zonder verzendrecht bestellen.

5.6  Waar kan ik de verpakkingen bestellen?

Zodra u zich aanmeldt bij Flespakket.nl, komt u terecht in de webshop waar u verpakkingen kunt bestellen. U kunt verpakkingen vanaf 10 of 15 stuks bestellen. U betaalt de verpakkingen én het verzendrecht achteraf op factuur.

5.7  Kan ik mijn eigen verpakkingen gebruiken als klant van flespakket?

Ja, Flespakket.nl biedt verpakking + verzending aan voor één tarief. De verpakkingen die worden aangeboden zijn uitvoerig getest en officieel goedgekeurd door PostNL. Hierdoor kunnen wij garantie op een breukvrije bezorging bieden. Ondanks dat andere verpakkingen deze garantie niet altijd biedt, kunt u wel uw eigen verpakkingen gebruiken. Neem gerust contact met ons op als u op dit gebied professioneel advies wilt ontvangen.

Verzending

6.1  Hoe wordt het pakket bezorgd via Flespakket.nl?

Uw pakket wordt bezorgd door koeriers van PostNL. Uw pakket wordt binnen 24 uur afgeleverd, ook op zaterdag. Uw pakket wordt tot twee keer toe aangeboden bij de geadresseerde. Als de ontvanger niet aanwezig is kan het pakket worden aangeboden bij de nabije buren. De geadresseerde wordt hier via de track & trace status én een bericht in de brievenbus over geïnformeerd. Als zowel de geadresseerde, als de buren twee dagen niet aanwezig zijn, wordt het pakket afgeleverd bij het dichtstbijzijnde postkantoor of businesspoint. Hier kan het pakket tot drie weken worden afgehaald door de geadresseerde.

6.2  Kan ik aanvullende opties kiezen voor de bezorging van mijn pakket?

U kunt de bezorging van het pakket op verschillende manieren aanpassen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om het pakket te verzenden inclusief handtekening voor ontvangst. Ook kunt u er voor kiezen om het pakket alleen op huisadres te laten bezorgen, het pakket zal dan niet bij buren worden aangeboden.

6.3  Kan ik mijn pakketten laten verzekeren?

Pakketten zijn standaard verzekerd tot een inkoopwaarde van € 100. Pakketten met een hogere inkoopwaarde kunt u aanvullend laten verzekeren, tot max. € 5000 euro.

6.4  Kan de leeftijd (18+) van de ontvanger gecontroleerd worden?

Flespakket.nl biedt u de verzendoptie leeftijdscheck 18+ aan. Hiermee heeft u de zekerheid dat de persoon die uw pakket in ontvangst neemt 18 jaar of ouder is. De pakketbezorger van PostNL controleert altijd de geboorte datum op het legitimatiebewijs van de ontvanger aan de deur. Deze mogelijkheid is alleen voor zendingen binnen Nederland beschikbaar.

6.5  Waar kan via Flespakket.nl naar toe worden verzonden?

Via Flespakket.nl verstuurt u pakketten binnen heel Nederland, EU, de rest van Europa en de Wereld. Voor heel Nederland (inclusief Waddeneilanden) geldt één tarief. Voor de EU gelden per land verschillende tarieven. De voorwaarden voor het verzenden verschillen niet per land en alle EU zendingen zijn standaard verzekerd tot €500,-. Pakketten naar landen binnen de EU maakt u op eenzelfde manier verzendklaar en kunt u op eenzelfde manier aanleveren als pakketten binnen Nederland.

Zendingen naar landen buiten de EU en de rest van de Wereld kunt u ook in Flespakket.nl aanmaken en zijn standaard tot €200,- verzekerd. De tarieven hiervoor verschillen per land. Voorwaarden voor het verzenden van alcohol naar landen buiten de EU en in de rest van de Wereld verschillen echter wel per land. Zorg ervoor dat u op de hoogte bent van de verschillende wet- en regelgeving alvorens u pakketten buiten Nederland gaat verzenden.

6.6  Kan ik ook andere producten dan flessen via Flespakket.nl versturen?

Ja, dat kan. Tegen een vast tarief kunt u pakketten zonder flessen versturen met uw eigen verpakkingen via uw account.

6.7  Waar kan ik mijn pakketten afleveren?

U kunt de pakketten ter verzending afleveren bij een Postkantoor of Businesspoint. Op deze pagina vindt u een locatie in de buurt.

6.8  Kan ik mijn pakketten ook op laten halen?

U kunt uw pakketten ook laten ophalen. Dit kan eenmalig of structureel op de dagen dat het u uitkomt. Neem contact met ons op en wij regelen alles voor u.

Op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.30 uur:

023 303 1818

X

Registratie

Uw gegevens


Bedrijfsgegevens

Factuur adres

Retour adres

Verwachte aantal zendingen per jaar

Accountgegevens

Betaalgegevens

Actiecode

Heeft u een actiecode? Vul deze hier in, klik hier voor de actievoorwaarden:

* Verplichte velden